Nyår

Det blir en lugn nyår i år igen men det är väldigt skönt. Blir vi 4 i familjen o så kommer förmodligen en killkompis till Karrar oxå. 

Jag håller på att förbereda maten och kl 17 skall vi gå ut med grannarna till fotbollsplanen o skjuta av lite raketer. 

Sen blir det att gå in o göra färdigt det sista för att sedan äta o vänta in 12 slaget. Vänta är precis så det känns nuförtiden vet inte hur jag skall orka vara uppe till 12. Haha rolig man blivit n😂


2015

Så var det sista dagen på det här året och det var dags för en liten summering. 

Man kan säga att det är året då vi reste mycket. Vi var i Istanbul i juni o träffade farmor en vecka. Sen bilade vi till Kroatien i Juli tillsammans m familjen Nazar. Sen var det dags igen i september för bilsemester. Då åkte vi till Milano och där träffade vi Karrars bror Hasoni. På Italien resan hann vi oxå med en dag i Venedig. 

Under 2015 har vi utökat hushållet med en person Karrars bror Hasoni. Han kom till Sverige på våren 2015 men det var så lång asyl process här så han valde att åka vidare o hamnade tillslut i Italien för att söka asyl.  Så nu är han alltså här o har fått uppehållstillstånd i Italien men tanken är att han skall bo hos oss i Sverige. Min make är naturligtvis jätte glad då han kännt sig ensam utan någon ifrån sin ursprungsfamilj i närheten. 

Min gosfis har varit 2 år med allt vad det innebär. Det händer ju jätte mycket i den här åldern. 

Vi har oxå blivit med häst. Det är ju ett nytt liv för mig men väldigt mysigt att åka o fixa med honom. Wael är lite tveksam till stallet.  Han tycker allt att dom är väldigt gulliga men usch så läskiga på samma gång. 

Jobbmässigt så har jag väl kommit igång o jobbat lite mer ordentligt under 2015. Jag jobbar dock fortfarande bara 50% och är ledig på fredagar. Har oxå skaffat kontor under hösten och det känns jätte skönt att komma iväg o jobba på dagarna. När man sitter på hemma kontor så blir det lätt att man gör en massa annat. 

Naturligtvis har det hänt mycket mer men detta är vad jag kunde komma på så här. 

Nu blickar vi framåt mot 2016 som skall bli ett fantastiskt år. 

Playdate

Idag har lilla W o jag varit inne nga timmar hos våra god grannar Sanna o Freddan m barn. Freddans bror o fru som bor på samma gata var oxå där m sina barn. Så det var barn högt o lågt kan man säga 😊 men jätte mysigt. 

De här 2 familjerna umgicks jag med ute nästan varje dag hela våren sommaren o hösten. Kändes jätte konstigt när kylan kom o man inte var ute efter jobbet längre. Tråkigt att inte få chitchatta med dom längre 😀 

W hann oxå åka till badhuset på fm  med pappa o Ammo. Men det gick tydligen inte så bra mest gnäll ifrån Ws sida. Vi trodde han skulle tycka det var jätte kul i o m i sommras när vi var i Kroatien så var han överlycklig på vattenlandet vi besökte.  Men W badar alldeles för sällan inser jag. Det får vara ett nyårslöfte. Åka o bada med W lite då o då.