Lektion nr 5

Ja så blev det då äntligen av igår då. Ännu en stund på hästryggen. En hel månad sedan förra gången. Inte så bra naturligtvis men förhoppningsvis skall vi få lite mer kontinuitet nu. 

Det gick bra jag red helt själv. Fia var bara med i padocken men hon pratade mest med Caroline som oxå var med ute. Vi skrittade runt som vanligt. Fia satte upp koner som jag fick öva att rida runt. På slutet fick jag oxå känna på att trava en stund. Fia sprang med så jag kunde hålla mig o sadeln. Hahaha. Ja jag säger ju att jag är nybörjare. Men skam den som ger sig. Jag red lätt men det var nog mest med hjälp av att jag höll mig i sadeln tror jag insåg jag efteråt 😂 nästa gång skall jag försök få igång själv o inte hålla i sadeln. Nästa gång blir förhoppningsvis nästa lördag. 

Fridens 

 

Kommentera inlägget här :