Kvällens runda


Det är verkligen inget att hänga i julgranen som man säger. Men nu är jag igång på riktigt 😊 

Detta är ju åttonde veckan nu sen jag tog tag i mig själv igen. Har haft 2 veckor nu när det blivit lite si och så. Har haft en förskylning som inte velat ge med sig. Har kännt mig febrig o snorig. Men nu kom jag ut ikväll. Det går verkligen inte fort men det är skönt. Ja du hörde rätt. Det är skönt att löpträna. Har precis läst en löpar bok med nån Rune nånting . Jag är ju så fruktansvärt dålig på namn men skall försöka komma ihåg att ta bild o visa senare. I a f han förespråkar att varje runda skall gå i ett sånt tempo och i en sådan längd så man skall längta efter nästa. Låter ju tokigt men tror jag förstår vad han menar. Man kommer ju naturligtvis öka tempo och längd med tiden. Värt ett försök i a f.

Har hittat ett lopp som jag skulle vilja springa. Blodomloppet som är på 1 mil o går av stapeln den 1 juni. Lite orolig bara att jag skall överbelasta mina benhinnor om jag ökar distansen så mycket på 2 månader. Men jag kan ju anmäla mig så får vi se hur det känns när det närmar sig. 

Kommentarer :

#1: Isabella (ryttarlivet.com)

Bra kämpat! Jag tror Blodomloppet går som 5 km också? Det är verkligen peppande att ha ett lopp framför sig att träna inför! Jag sprang ett 10km-lopp för ett par veckor sedan. Hade bara hunnit jogga fem ggr innan (som längst 6 km) men jag klarade det! Det gick inte snabbt men jag kom runt!

Svar: Ja jag vet ju det. Har sprungit lopp förr men det var nga år sedan nu. Det brukar vara sån härlig stämning om inte annat.
Pernilla

skriven

Kommentera inlägget här :