Ridning

Jag o dottern har lite svårt just nu att få ihop våra tider så jag kan få rida. Jag är som sagt nybörjare igen, jag red som barn men det kommer jag inte ihåg nåt ifrån alls i princip. Sen är jag väldigt mycket harigare idag än jag var som barn.
 
Tanken var att jag skulle få rida 1 till 2ggr per vecka o så skulle hon vara med o insturera som en sorts ridlärare. Men nu har hon börjat jobba natt på Volvo så våran dygnsrytm är långt ifrån samma. Den enda tid som vi har hittat är lördag dag men det är ju lite tråkigt att boka upp det när det oftast är då övriga  familjen är iväg på "äventyr" tillsammans. Men kanske skulle jag priotera det nga lördagar framöver så kanske jag vågar ta ut honom själv framöver o rida i padocken. Känner mig lite osäker än så länge bara så jag vill gärna ha henne med när jag rider.
 
Tycker ju det är jättemysigt att bara åka till stallet o fixa o borsta o klappa på häst men det är klart att det hade ju varit kul att få rida också. Det var ju liksom det som var meningen när jag gick med på att vara med o finansiera dotterns häst :)
 
Så får planen bli. 

Kommentera inlägget här :