Nu har vi haft häst i 3 veckor ca



Jag har väl inte sprungit ner stallet direkt men nga dagar har det allt blivit. Lite svårt att få till tiden. 

Har vågat mig upp på hästryggen i a f även om det oxå är svårt att få tid o möjlighet till. Det är bara när jag kan åka till stallet utan lilla W som det funkar eftersom han tycker det är lite läskigt med de stora hästarna samt är inne i en riktig tjat period. Han säger mamma typ hela tiden o varför  hahaha sött men lite inerverande.

Wael är som sagt i stallet med skräckblandad förtjusning.  Han tycker hästarna o speciellt Noolias är gulliga men samtidigt väldigt läskiga. Han tycker det är speciellt läskigt när Noolias box granne står o försöker bita N i rumpan eller naffsar efter honom. Detta är något vi måste försöka göra något åt för Ns skull. Måste vara jobbigt för honom. Se om vi kan sätta upp ett skydd/vägg där.

Igår så vågade jag hämta N i hagen själv oxå det gick bra. Sämre gick det när jag skulle försöka borsta lite när vi fått in honom. Han är lite bråkig i stallgången. Han står liksom o krafsar med hoven o flyttar fram o tillbaka hela tiden. Men jag lär mig väl med tiden att inte bli så stressad av det.


Kommentera inlägget här :